Tworzenie dodatków - Poradnik
Napisane przez Kikanek dnia środa 21 marca 2012 - 12:04:59

Witam.
Tak jak obiecałem, piszę poradnik jak tworzyć dodatki do Klubu Kaczek.
Funkcje które warto znać
DoFile("jakisplik.lua");

Otwiera "dodatek w dodatku".
Bardzo potrzebna funkcja gdy chcesz wgrać wiele dodatków za jednym zamachem - wystarczy stworzyć do nich loader oparty o tą komendę.
end

Powinno się ją pisać na końcu kodu dodatku - nie jest to koniecznie ale może zmniejszyć lagi.
Powód: Gdy wpiszesz tą funkcję, to program wie gdzie jest koniec kodu i nie musi sam obliczać.
print("test");

Pozwala na wyświetlenie tekstu w aktywnym polu tekstowym. (W tym wypadku będzie to test)
Zaznaczę też, że domyślnym polem aktywnym jest tekst informujący czy będą u Ciebie działały dodatki w ramce Ekran startowy.
Obecnie szukam kodu na wybór aktywnego pola tekstowego, gdyż jest on jednym z ważniejszych - Dzięki niemu można na przykład przetłumaczyć grę na inny język.
Mam nadzieję że szybko znajdę bo jest to zupełna podstawa.

Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Silnik wgrywania dodatków gotowy!
Napisane przez Kikanek dnia środa 21 marca 2012 - 11:59:09

Witam.
Właśnie skończyłem robić silnik wgrywania dodatków.
Możliwość dodawania dodatków się pojawi w wersji BETA 7 na 100%.
Pozdrawiam!!!
P.S. Na obecną chwilę na jeden raz można wgrać tylko 1 dodatek, ale myślę że ludzie się z tym uporają komendą "DoFile('jakisplik.lua');".

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Możliwość dodawania dodatków do gry POJAWI SIĘ!
Napisane przez Kikanek dnia piątek 16 marca 2012 - 08:29:03

Witam.
Tak, to już pewne w 100%, możliwość dodawania dodatków się pojawi w wersji BETA 7.
O ile nie uda mi się do czasu wydania wersji BETA 7 zrobić jakiegoś lepszego systemu, początkowo będzie to po prostu polegało na możliwości oddzielnego załadowania dodatku do danej ramki gry. (Np. do czatu)
Właściwie na tym miało od początku polegać, tylko (o ile nic nie wykombinuję), przy każdym ponownym uruchomieniu gry trzeba będzie ponownie ładować.
No ale pewnie coś wykombinuję...
Ogólnie rzecz biorąc niedługo umieszczę poradnik jak robić dodatki do Klubu Kaczek. To znaczy jeszcze przed wydaniem wersji BETA 7, bo może ktoś by chciał zrobić na przed wydaniem i jak wyjdzie BETA 7 mieć gotowe...
Pozdrawiam!!!
P.S. Oczywiście Kikanek nie zapomniał o bezpieczeństwie, więc do ramek typu Membership nie będzie można wgrywać pluginów. (Bo ktoś by zaraz wykombinował "plugin" do wydobywania danych, następnie wydobył HASH na podstawie którego jest generowany kod Membership'a i zdobył taki kod)

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Możliwość robienia dodatków do gry?
Napisane przez Kikanek dnia piątek 16 marca 2012 - 05:06:13

Witam.
Właśnie pracuję nad możliwością robienia dodatków do gry.
I nie, jeśli się to pojawi, nie będzie to polegało na przykład na tym że ktośtam mi wysyła pomysł i grafikę a ja to wgrywam i mu wysyłam, tylko że każdy może zaprogramować i "wkuć" dodatek do swojej kopii gry.
(bez żadnej pomocy, w grze będą przykładowo menu "wgraj dodatek", "lista dodatków" i każdy by mógł po zaprogramowaniu swojego dodatku go dodać)
Jeśli to się pojawi, najprawdopodobniej dodatki będą mogły być robione w jezyku programowania Lua.
Obecnie kombinuję nad zapisywaniem listy dodatków i ładowaniem ich z niej.
Szanse na pojawienie się "Klub Kaczek Plugin API" oceniam na 48%, z powodu iż muszę też do czegoś takiego dorobić brak kolizji z MultiPlayer.
Pozdrawiam!!!
@EDIT: Szanse wzrastają do 50%, obecnie pracuję nad skryptem który potrafi ze strony Lua dodawać akcje do gry.
(Czyli właściwie nad głównym skryptem)
Prawdopodobnie jak już mi się uda to żeby zmontować plugin trzeba będzie użyć specjalistycznego i bardzo trudnego kodu w Lua więc będę musiał zrobić poradnik jak robić pluginy...
P.S. Najprawdopodobniej aby używać dodatków dodających jakąś zmianę wyglądu, na przykład nowy wygląd interfejsu gry, będzie potrzebne posiadanie zintegrowanego w karcie graficznej OpenGL.
(Może to być problem dla posiadaczy karty graficznej ATI Radeon, ale wystarczy pobrać odpowiedni dla swojej karty graficznej sterownik zwany "Catalyst")

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

PytanioBot
Napisane przez Kikanek dnia środa 14 marca 2012 - 01:19:22

Witam.
Właśnie skończyłem testować pierwszy build nowego bota komunikacyjnego do Klubu Kaczek.
Nazywa się PytanioBot i jest botem informacyjnym. (Czyli na przykład podającym informację jaka jest najnowsza wersja Klubu Kaczek )
Był robiony w tajemnicy, ale teraz gdy jego pierwszy build #0001 przeszedł główne testy bezpieczeństwa, został "awansowany" na pozycję testowego builda - czyli już otwartego do użytku ale mogącego posiadać niewielkie błędy.
Zapraszam do testowania tego bota.
Link: PytanioBot.
A tak dopowiem żartem - pomimo iż się nazywa PytanioBot, nie był robiony w Python'ie.
Przy okazji: Użytkownicy przeglądarki Maxthon 3 (więc i ja ) aby używać tego bota muszą w swojej przeglądarce mając włączoną stronę bota kliknąć na TEN przycisk.
Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Awaria Klubu Kaczek - Przeprosiny
Napisane przez Kikanek dnia piątek 27 stycznia 2012 - 06:13:05

Witam.
Bardzo Przepraszam, za to że przez jakieś 2 miesiące Klub Kaczek dziwnie się zachowywał.
Tłumacząc dokładniej... Można się było zalogować na każde konto, nawet na nigdy nieistniejące, zamiast ilości kaczogroszy wyświetlał się jakiś kod HTML itp. ...
Wszystko było spowodowane tym, że po awarii strony internetowej Klubu Kaczek jakimś cudem się skasowała tabela z kontami graczy.
Więc, Bardzo za to Przepraszam, niestety zauważyłem to dopiero dziś podczas testów nowej mini-gry.
Tabela już została przywrócona, zatem wszystkie konta znowu będą poprawnie działały.
Mam nadzieję, że ta awaria nie spowodowała jakiś dużych problemów. (Na przykład nie-zapisania się wygranej w Okręgu Szczęścia)
Dziękuję za zrozumienie problemu.
Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Awaria strony internetowej Klubu Kaczek
Napisane przez Kikanek dnia wtorek 20 grudnia 2011 - 02:44:08

Witam.
Tak więc...
Jakąś godzinkę temu strona internetowa Klubu Kaczek miała z niewyjaśnionych przyczyn awarię.
Właściwie już wszystko ogarnięte, jeśli jednak coś nadal będzie źle, to zostanie jak najszybciej naprawione.
Przepraszam za wszelkie utrudnienia i Dziękuję za cierpliwość.
Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Chwilowa przerwa w działaniu strony internetowej Klubu Kaczek
Napisane przez Kikanek dnia piątek 28 października 2011 - 04:23:11

Witam.
Więc tak...
Strona Klubu Kaczek nie będzie dostępna od 31 października do 4 listopada.
Wiele osób zapyta - dlaczego?
Z wielu powodów...
Przenoszenie serwera głównego hostingu na jakim mam stronę internetową, a zarazem...
Aktualizacja serwera Apache, Pythona, Perla i jeszcze jakieś aktualizacje bezpieczeństwa...
Prawie bym zapomniał, jeszcze zmiana środowiska operacyjnego serwera na Linux (środowisko bazujące na Debian Squeeze/6.0).
Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

[Anulowane] Możliwość robienia serwerów w wersji BETA 7?
Napisane przez Kikanek dnia piątek 14 października 2011 - 09:04:38

Witam ponownie.
Ostatnio kupiłem sobie Minecrafta i zaciekawiło mnie to że można robić własne serwery.
Prawdopodobnie taką też funkcję wprowadzę w Klubie Kaczek - Od wersji BETA 7.
Jeszcze nie za bardzo opanowałem funkcję robienia własnych serwerów w MooClick, jednak jeśli opanuję tą funkcję, prawdopodobnie będzie już można robić własne serwery.
Myślę nad tym żeby tą możliwość udostępnić tylko posiadaczom Membershipa - byłaby to całkiem niezła reklama tego pakietu.
Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

"Text Enhance" atakuje użytkowników tekstowymi reklamami (info jak się pozbyć) ; Zapowiedzi na Klub Kaczek BETA 7
Napisane przez Kikanek dnia środa 05 października 2011 - 19:41:19

Coraz więcej użytkowników komputera dostaje na stronach internetowych "Text Enhance" czyli irytujące tekstowe reklamy.
Reklamy te nie powinny się pojawiać w przeglądarce internetowej Maxthon 3, polecam tę przeglądarkę.
Jeśli nie chcesz zmieniać przeglądarki a nie chcesz widzieć Text Enhance, lub zmiana nie pomogła:
Wejdź na stronę CLICK, upewnij się że pole "Yes, I would like to opt-out of text-enhance.com advertisements" jest zaznaczone, jeśli nie to zaznacz, przepisz kod CAPTCHA, kliknij przycisk Submit.
Jeśli chodzi o Klub Kaczek... Póki co mini-zapowiedź tego co będzie (Może być więcej nowości, to tylko początek):
Więzienie zamiast banów (są małe problemy, ale uda się je rozwiązać), automatyczne łączenie z serwerem. Mocno prawdopodobną nowością jest też wprowadzenie zwierzątek, a pierwszym będzie Złota Wiewiórka (Only for Members). W BECIE 8 planuję za to zrobić (O ile w BECIE 7 wprowadzone będą zwierzątka) mega pet pack dla Non-Memberów.
Pozdrawiam!!!

Wersja do druku Pobierz w postaci pdf

Idź do strony   <<        >>